Schematy kolorystyczne w projektowaniu stron internetowych

Czym jest „schemat kolorystyczny witryny internetowej„? To znacznie więcej niż tylko kolor logotypu czy tło Twojej witryny. Obejmuje on każdy kolor występujący w dowolnym obszarze strony internetowej — począwszy od nagłówka i sekcji, aż po kolory tekstu, przycisków, a nawet odcienie wykorzystane na zdjęciach. Całość składa się na ogólny zestaw kolorów, który kształtuje charakter, nastrój i estetykę Twojej strony www.

Dlaczego schematy kolorów stron internetowych są tak istotne?

Paleta kolorów Twojej witryny wpływa na postrzeganie Twojej marki przez odwiedzających. Może to mieć kluczowe znaczenie dla wszystkiego, od czasu, jaki spędzają na Twojej witrynie, po to, czy klikną w przycisk „Kup teraz”. Oto kilka powodów, dla których warto dokładnie przemyśleć schemat kolorów Twojej witryny.

Estetyka strony www

To może wydawać się oczywiste, ale nikt nie chce przecież tracić czasu na nieestetycznej stronie internetowej! Jeśli paleta kolorów Twojej witryny jest drażniąca dla oka lub wywołuje zawroty głowy, prawdopodobnie odwiedzający szybko wyjdą ze strony. Natomiast gdy Twoja witryna jest harmonijna i estetyczna, użytkownicy będą znacznie chętniej na niej pozostawać oraz inspirować się nią.

Wizerunek marki

Różne schematy kolorystyczne wywołują różne emocje:
Czerwień dodaje pewności siebie
Żółć jest kojarzona z radością. Żółty na całym świecie to intelekt, wiedza, światło.
Niebieski budzi zaufanie. Odcienie niebieskiego kojarzone są z zimnem, spokojem i smutkiem.
Zielony: życie, przyroda, energia.
Pomarańczowy: radość, emocje, energia.
Czarny… w zależności od miejsca na świecie… od smutku, bólu ale również elegancji po tajemnicę i zło.
Tak samo z białym. W kręgu europejskim oznacza czystość, małżeństwo, cisza, a na Wschodzie = śmierć i nieszczęście.

Ponad 90% naszej oceny produktu opiera się wyłącznie na kolorze, co odnosi się także do Twojej witryny internetowej. Oznacza to, że możesz ukształtować ton swojej witryny, wybierając schemat kolorów, który odzwierciedla to, jak mają się czuć odwiedzający.

Konwersje

Paleta kolorów Twojej strony internetowej może również wpływać na to, czy odwiedzający rzeczywiście dokonają zakupu. Na przykład wiele osób uznaje, że czerwony przycisk CTA na stronie sprzedażowej generuje większe zainteresowanie niż przyciski w kolorach niebieskim czy fioletowym. Podobnie zielony baner reklamowy może przynieść inne rezultaty niż ten sam baner na żółtym lub czerwonym tle.

Ilość kolorów również ma znaczenie. Najlepiej od 3 do 5 odcieni – w tym jeden dominujący.

Palety zaczerpnięte z :www.colorhunt.co/palettes

kolory na stronie internetowej